Akupunktur

Her skrives om alt mellem himmel og jord, alt som falder uden for emnet om 'tamrotter'.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
amaliebaad
Rotternes Herre
Indlæg: 1838
Tilmeldt: man apr 11, 2011 11:13 am
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Akupunktur

Indlæg af amaliebaad » tirs apr 03, 2012 11:11 am

Jeg skal for første gang i dag have akupunktur, da jeg døjer meget med spændingshovedpine, og så mente min læge, at det bestemt kunne hjælpe med et par nåle.. Og jeg er ærlig talt med at skide i bukserne af skræk! Jeg har det SÅ dårligt med nåle :-( Det er ikke så meget det, at han skal stikke i mig, men mere om det gør ondt mens de sidder i.. jeg har haft en del piercinger, og de nåle de bruger er jo meget meget mindre en en piercers.. Men bare tanken om at de skal blive siddende i mig er godt nok slem :-(
Så ville høre om der er nogen som har prøvet det, og evt. kan dele deres erfaringer lidt? :-)
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » tirs apr 03, 2012 11:24 am

Jeg fik akupunktur i ørene en gang, men der skulle de dog ikke blive i ret længe, jeg tror det var 20 min de sad der.
Man kan godt blive lidt rød og irriteret, men det er mere som om det klør, end at det egentligt gør ondt, hvis du forstår?
Der er nogle af punkterne, der kan være mere ømfindige end andre, de fleste af stederne hvor de stak nåle ind, kunne jeg kun lige fornemme dem da de blev sat i.

Min bror fik et par gange (også i øret) i forbindelse med rygestop, det virkede ganske udemærket (lige indtil han faldt i :lol:). På ham var der en enkelt af nålene, hvor huden omkring var lidt rød og irriteret.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Brugeravatar
amaliebaad
Rotternes Herre
Indlæg: 1838
Tilmeldt: man apr 11, 2011 11:13 am
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af amaliebaad » tirs apr 03, 2012 12:15 pm

erfort skrev:Jeg fik akupunktur i ørene en gang, men der skulle de dog ikke blive i ret længe, jeg tror det var 20 min de sad der.
Man kan godt blive lidt rød og irriteret, men det er mere som om det klør, end at det egentligt gør ondt, hvis du forstår?
Der er nogle af punkterne, der kan være mere ømfindige end andre, de fleste af stederne hvor de stak nåle ind, kunne jeg kun lige fornemme dem da de blev sat i.

Min bror fik et par gange (også i øret) i forbindelse med rygestop, det virkede ganske udemærket (lige indtil han faldt i :lol:). På ham var der en enkelt af nålene, hvor huden omkring var lidt rød og irriteret.
I 20 minutter?! :shock: Føj da! Jeg skal heldigvis kun have dem i et par minutter.. Det er rart, at du forsøger at beskrive smerten, det er nok det der er værst, det, at man ikke ved, hvilken slags smerte det er.. :-)
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » tirs apr 03, 2012 12:58 pm

Det lød også som om, det var det, du havde fokus på. :)
Men ja, det er lidt svært at beskrive en smerte, men det minder lidt om sådan en lidt brændende/kløende fornemmelse uden egentligt at gøre sådan rigtig ondt.
Jeg tror sagtens du kan klare det, du skal bare lige bide tænderne sammen, når de indsætter den første nål, fordi det er der man er vildt nervøs, og når man så er uheldig og blive ramt i et af de ømme punkter, så er selve stikket rigtig hurtigt ovre igen. :)

Sammenlignet med at blive piercet, er det her i alt fald ikke noget at skrive hjem om, men det er heller ikke vildt behageligt. :lol:
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Brugeravatar
amaliebaad
Rotternes Herre
Indlæg: 1838
Tilmeldt: man apr 11, 2011 11:13 am
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af amaliebaad » tirs apr 03, 2012 1:13 pm

erfort skrev:Det lød også som om, det var det, du havde fokus på. :)
Men ja, det er lidt svært at beskrive en smerte, men det minder lidt om sådan en lidt brændende/kløende fornemmelse uden egentligt at gøre sådan rigtig ondt.
Jeg tror sagtens du kan klare det, du skal bare lige bide tænderne sammen, når de indsætter den første nål, fordi det er der man er vildt nervøs, og når man så er uheldig og blive ramt i et af de ømme punkter, så er selve stikket rigtig hurtigt ovre igen. :)

Sammenlignet med at blive piercet, er det her i alt fald ikke noget at skrive hjem om, men det er heller ikke vildt behageligt. :lol:
Jeg håber på det bedste! :-) Skal derned kl 15, og min kæreste har været så sød at tage med. Håber det er, som du beskriver det! :-)
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » tirs apr 03, 2012 1:20 pm

Det håber jeg også.
Ellers tilgiver du mig sikkert aldrig. :shock:
Held og lykke! :D
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Brugeravatar
amaliebaad
Rotternes Herre
Indlæg: 1838
Tilmeldt: man apr 11, 2011 11:13 am
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af amaliebaad » tirs apr 03, 2012 4:19 pm

Det var første, eneste og sidste gang det skete..
Nålene gjorde ikke rigtig ondt at få i, det spændte bare lidt.. men da lægen var gået for at ordne en anden patient, begyndte jeg at få kvalme og hovedpine, og pludselig blev jeg så svimmel at jeg hverken kunne høre eller se, så min kæreste måtte skynde sig ud til og kalde på lægen, så han kunne tage nålene ud igen :-( Føj for en ubehagelig oplevelse.. så det eneste som kan hjælpe mig, sagde han, er massage og smertestillende :-( øv for en dum dag, min kæreste og jeg skulle ellers have fejret vores 2 årsdag i aften, men det bliver der ikke meget af, jeg har så ondt i hovedet og min skulder, så jeg kan knap nok stå op :-( øv øv øv!
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » tirs apr 03, 2012 5:20 pm

Ej hvor er du da også uheldig! :(
Jeg håber du er kommet lidt ovenpå igen, så i har kunnet nyde dagen.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Brugeravatar
amaliebaad
Rotternes Herre
Indlæg: 1838
Tilmeldt: man apr 11, 2011 11:13 am
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af amaliebaad » ons apr 04, 2012 12:38 pm

erfort skrev:Ej hvor er du da også uheldig! :(
Jeg håber du er kommet lidt ovenpå igen, så i har kunnet nyde dagen.
Jep.. det er bare træls, at akupunkturen ikke kan hjælpe mig med min hovedpine, når man lige havde gået sådan og håbet :-(
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3

Darwin
DTF Forum Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: tors aug 25, 2011 12:02 am
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Darwin » man apr 16, 2012 6:38 pm

Nu har jeg selv ret tit spændingshovedpine og jeg har prøvet en genial øvelse, som fjerne den ret hurtigt, som du måske kunne have gavn af?

Man ligger fladt på ryggen på gulvet (evt med et tæppe under). Så laver du lissom en 'dobbelthage' og løfter derefter hovedet med panden først. Det skal gerne føles som om det er musklerne i din hals der løfter og IKKE nakken. Man bliver meget øm i halsmusklerne bagefter, men synes det hjælper rigtig meget!

Og så kan jeg altså varmt anbefale et besøg hos en fysioterapeut, hvis din hovedpine er muskelrelateret :-)

Brugeravatar
amaliebaad
Rotternes Herre
Indlæg: 1838
Tilmeldt: man apr 11, 2011 11:13 am
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af amaliebaad » tirs apr 17, 2012 12:43 pm

Darwin skrev:Nu har jeg selv ret tit spændingshovedpine og jeg har prøvet en genial øvelse, som fjerne den ret hurtigt, som du måske kunne have gavn af?

Man ligger fladt på ryggen på gulvet (evt med et tæppe under). Så laver du lissom en 'dobbelthage' og løfter derefter hovedet med panden først. Det skal gerne føles som om det er musklerne i din hals der løfter og IKKE nakken. Man bliver meget øm i halsmusklerne bagefter, men synes det hjælper rigtig meget!

Og så kan jeg altså varmt anbefale et besøg hos en fysioterapeut, hvis din hovedpine er muskelrelateret :-)
Tak, men jeg har været ved fys før og det var nogenlunde sådanne øvelser jeg skulle lave flere gange om dagen :-) De hjalp bare ikke :-(
Men jeg er startet hos sådan en alternativ behandler, og det virker bare! Har dog kun været der én gang indtil videre.. Men da jeg var lille faldt jeg af min pony, og det er derfor jeg har så ondt idag.. min ryg har været låst 6 steder i tre år nu (gik til kiropraktor som lille, han har kunne løsne det op, men med tiden er det faldet tilbage igen) og min muskulatur har skubbet sig i hovedet og nakken (mener jeg hun sagde) så det er hun så ved at arbejde med, men det kommer til at tage en halv krig for hun får løsnet det hele op, da det jo har været låst så længe :-(
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3

Besvar