All about.....Chewie !!

Her skrives om alt mellem himmel og jord, alt som falder uden for emnet om 'tamrotter'.

Redaktør: Lylle My

Brugeravatar
kko
Rotternes Herre
Indlæg: 1791
Tilmeldt: tirs nov 30, 2004 11:57 pm
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af kko » ons mar 07, 2012 10:34 pm

rigtig dejlig vaps du har der :D
Stolt af 2 kg skadedyr fordelt på 4 hanner.

Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Indlæg af Mellieha kælerotter » ons mar 07, 2012 11:13 pm

Takker :P

Tog lige lidt aftenshygge-billeder :oops:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

- håber også, at I kan se, hvor meget han er vokset for det går dæleme hurtigt !!
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » tors mar 08, 2012 9:42 am

Han er altså bare en kæmpe lækkerhed! :shock:
Jeg føler lidt at jeg bare gentager mig selv i denne tråd, men han er også bare drømmehunden, i min verden altså. :D
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Indlæg af Mellieha kælerotter » tors mar 08, 2012 11:28 am

erfort skrev:Han er altså bare en kæmpe lækkerhed! :shock:
Jeg føler lidt at jeg bare gentager mig selv i denne tråd, men han er også bare drømmehunden, i min verden altså. :D
Tusind tak skal du have...vil i hvert tilfælde ikke sige dig imod :lol:
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

Dreamer95
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 484
Tilmeldt: man jul 04, 2011 9:29 am
Geografisk sted: Ruds-Vedby

Indlæg af Dreamer95 » tors mar 08, 2012 3:34 pm

Gud hvor er han pludselig blevet stor og schæfer agtig i ansigtet! Smuk dreng du har dig!! :)
Lykkelig ejer af Kattene; Lui, Nuggi, Snehvide og Chief<3 Og Hunden Aslan<3 -Sov Sødt Blue (Rotte)!<3 Sov Sødt Jamie(Kat)!<3
-Desværre ingen rotter mere :(
Eight Letters, Three Words, One Meaning<3

Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Indlæg af Mellieha kælerotter » fre mar 09, 2012 1:32 pm

Dreamer95 skrev:Gud hvor er han pludselig blevet stor og schæfer agtig i ansigtet! Smuk dreng du har dig!! :)
Tak...og ja, han minder mere og mere om en schæfer...både af sind og udseende 8)

-------------------------------------------------------------------------------------

Chewie gav mig det største smil på læben igår....og så kan jeg sgu heller ikke lade vær med at grine lidt af de folk vi møder herinde på det mørke Nørrebro.

Vi var ude på vores sidste luftetur inden sengetid og vi går stille og roligt rundt i mørket fordi han ikke skal ildes for meget op når vi skal sove bagefter...pludselig farer han sammen og begynder at gø...og gø...og gø :shock:

- af en sød dame, der sad i sit vindue og røg. Ingen af os havde fået øje på hende før hun sagde : Hej hund !!

Hvad dælen er det også for noget at kalde ham for en hund :lol:

Lidt længere henne på vores tur så jeg godt to mørke skikkelser, der stod og snakkede, og Chewie løb da også hen og stoppede et par meter fra, som han plejer...en mega irriterende dame stemme udbrød : kontrol over dyret :?

Nå Chewie gik med da jeg fortsatte min vandring og ja, damen, der lignede en typisk "posedame", fulgte med og udbrød igen : kontrol over dyret("dyret" var ikke det mindste interesseret i hende)...
Pludselig udbryder damen : Jeg har ikke været hjemme i 2 dage....
Nåååå :? svarer jeg.
Damen pludrer videre, mens jeg prøver at holde masken og tuller lidt rundt for mig selv sammen med Chewie...
Hvorpå damen pludselig udbryder : Du er da ikke Beate !!
Øhhhh...nej det hedder jeg ikke, siger jeg...
Damen : troede du var Beate for hun har også 3-4 hunde.
Jeg kiggede forvirret ned på min ENE hund...damen skyndte sig væk !!

Må altså indrømme, at jeg kom til at grine bagefter....

Lige før vores dør kom der så en ny dame hen og begyndte at snakke, som om jeg kendte hende...Chewie opførste sig som om han kendte hende, hvilket var endnu mere underligt(selvfølgelig kan hun have mødt Chewie, hvor jeg ikke selv gik med ham)....anyway...jeg fandt ud af, at jeg ikke havde mødt hende, men hendes mand med deres hund, og han må havde snakket så meget om os, at hun følte hun kendte os(hun lugtede naturligvis af hunden, hvilket forklarer Chewie's reaktion.

I guder....aldrig har jeg mødt så mange mennesker i vores gård så sent om aftenen....og sikke en tur, som skulle have været stille uden de store oplevelser...Chewie var da også lidt oppe at køre, da vi kom ind !!
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » fre mar 09, 2012 5:04 pm

Man får da vist mange venner og "venner", når man har fået sig sådan en charmetrold af en hund. :D
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Indlæg af Mellieha kælerotter » man mar 12, 2012 11:57 pm

Ja, det gør man :lol:

Lige pt. sidder Chewie og hans "farmand" side om side i sofaen og ser "Kommisær Rex"...totalt hyggeligt, og man har jo lov til at have et idol, selvom man bare er en lille hundevaps :wink:
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Indlæg af Mellieha kælerotter » man mar 19, 2012 8:02 pm

Idag var Chewie enooormt anstrengende på vores gåtur.

Det var virkelig som om al træning var blevet forvist til et eller andet sort hul i hans hjerne !!

Han gik pænt på plads, når han blev bedt om det, men hoppede ellers fuldstændigt umuligt rundt 5 sekunder efter...og jeg må da også indrømme, at min tålmodighed kom på en kæmpe prøve flere gange undervejs.

Det hele var faktisk lidt pinligt, når man går rundt der med en fuldstændig kropumulius, der gør flere gode forsøg på at flå armen af en...og jeg tror også, at han var billigt til salg op til flere gange undervejs.

For at det så ikke var nok, så tog han den på et tidspunkt for fuld skrue lige ind i mine ben, hvilket medførte, at jeg var ved at falde og, at jeg fik jokket ham med 100+ kg. over den ene pote og han naturligvis hylede op så alle i miles omkreds vendte sig om og gloede ondt på mig(klart jeg har for vane at trampe min hund ned med vilje :? )

Må erkende at jeg et øjeblik tænkte, at så kunne han sateme lade være med at blande sine plader sammen med mine :oops:

Hilsen et meget træt hjemvendt medlem af fumlegænger-banden !!
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » man mar 19, 2012 9:08 pm

Mellieha kælerotter skrev:Idag var Chewie enooormt anstrengende på vores gåtur.

Det var virkelig som om al træning var blevet forvist til et eller andet sort hul i hans hjerne !!

Han gik pænt på plads, når han blev bedt om det, men hoppede ellers fuldstændigt umuligt rundt 5 sekunder efter...og jeg må da også indrømme, at min tålmodighed kom på en kæmpe prøve flere gange undervejs.

Det hele var faktisk lidt pinligt, når man går rundt der med en fuldstændig kropumulius, der gør flere gode forsøg på at flå armen af en...og jeg tror også, at han var billigt til salg op til flere gange undervejs.

For at det så ikke var nok, så tog han den på et tidspunkt for fuld skrue lige ind i mine ben, hvilket medførte, at jeg var ved at falde og, at jeg fik jokket ham med 100+ kg. over den ene pote og han naturligvis hylede op så alle i miles omkreds vendte sig om og gloede ondt på mig(klart jeg har for vane at trampe min hund ned med vilje :? )

Må erkende at jeg et øjeblik tænkte, at så kunne han sateme lade være med at blande sine plader sammen med mine :oops:

Hilsen et meget træt hjemvendt medlem af fumlegænger-banden !!
:lol: :lol: Undskyld at jeg morer mig - men det er jeg faktisk HELT sikker på, at DU også vil gøre - om et par år. Dén slags er altid MEGET sjovere, når man ser det i bakspejlet - eller når andre ser det udefra. :lol: :lol: :lol:

Vær stolt af dén forbistrede drillepind... når en hvalp i dén alder allerede begynder at "glemme" sin træning, så er det gerne et tegn på høj intelligens og en stor selvbevidsthed. (møgirriterende lige nu, men med uanede muligheder, når du engang er kommet igennem skærsilden)

Min gamle dygtige hundetræner sagde altid, at når en unghund begyndte at opføre sig, som om den har glemt AL træning - så skal man starte forfra som om den var en lille ny hvalp HVER ENESTE dag, og lade som om man synes han er en DYYYYGTIG vapper, når han endelig gør en enkelt af de ting man véd, at han allerede læææænge har kunnet gøre til bevidstløshed.

Efter hans udsagn vil dét nemlig overbevise hunden om, at man er psykisk stærk nok til at den godt kan overlade lederrollen til én, og når så teenage-tiden er overstået, så har man en voksen og fornuftig hund, der stoler ubegrænset på at "mor véd bedst".

I princippet meget enkelt... men i praksis kræver det godtnok et STORT skuespillertalent at kæmpe med en overgearet teenage-hvalp i en time uden at miste tålmodigheden - og dérefter helt rolig rose den, fordi den ved en fejl kommer til at sætte sig i dét øjeblik, man siger "Sit!"

KORS, hvor kan jeg huske det fra, da min egen hund var i dén alder... Det er RET svært at være rolig, glad og kærlig og udbryde: "Jamen, du er jo DYYYYGTIG", når man lige i dét øjeblik mest af alt har lyst til at gribe køteren i halen, svinge den rundt i cirkler over éns hoved - og dérefter lade den lande med hovedet først i den nærmeste iskolde sø. :evil: :twisted: :lol:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Indlæg af Mellieha kælerotter » man mar 19, 2012 10:13 pm

Hehe...jeg tager det skam også for størstedelen af tiden med stor tålmodighed og enoooormt overgearet glæde, når han gør tingene, som de skal gøres....at mine tanker så er et helt andet og langt mere hævntagende sted er så en heeelt anden sag :oops: :lol:

Og jeg griner faktisk allerede....om ikke andet må vi da have været ret underholdende for vores omgivelser med hans totalt overgearede springen rundt og mine anstrengte ansigtsudtryk og pludselige glædesudbrud....nøøøj, hvor er du bare dyyyygtiiiiii :oops: :lol:
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Indlæg af Mellieha kælerotter » man mar 19, 2012 10:15 pm

Og ja, jeg har fra dag et sagt at kræet er lynende hurtig på indersiden af hovedet og at det nok skulle blive....øh....underholdende på et tidspunkt !!

- jeg kommer da i hvert tilfælde ikke til at kede mig foreløbig :lol:
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

Jea1981
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 174
Tilmeldt: søn feb 19, 2012 10:55 am
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Jea1981 » tors mar 22, 2012 11:13 pm

Hvor er han altså bare skøn. Jeg har selv en sort/gul schæfer tæve på 5 mdr.

Hun er også kommet til en periode, hvor hun ikke mener at man behøver at høre efter.
Så jeg glæder mig til det går over, så jeg får min lydige vovse igen
Jeanette

Den lykkelige ejer af 2 hunde, og mine dejlige rotter.

Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Indlæg af Mellieha kælerotter » man mar 26, 2012 1:03 pm

Hehe...tak, skal du have...håber at du også snart får din "gamle" hund igen :wink:

Chewie er nu igang med at skifte bisser, hvilket faktisk også går over al forventning.
Hvor tidligere hunde har gnavet i ALT i denne periode har Chewie ikke bidt i andet end sine legeting de sidste måneder(der, hvor han bed tidligere - de første uger - har han ikke bidt i laaaang tid).

Han har fået tilnavnet Ib(Ibsedipse), fordi han ind imellem får de dummeste udtryk og tungen falder slapt ud af munden på ham, som om den er for stor til at blive indenbords :lol:

Han er stadig en nem og dejlig dreng, som giver os stor glæde hver dag !!
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Indlæg af Mellieha kælerotter » tirs apr 03, 2012 10:28 pm

Chewie er bare så dygtig, synes jeg, for han kan være alene hjemme uden det mindste piv eller ødelæggelse, hvilket er mega vigtigt, når man bor i lejlighed.

Derudover har han været næsten renlig i et godt stykke tid nu....den sidste uge uden uheld.
- han vækker os selv om morgenen, når han vil ud og i løbet af dagen, gør han selv opmærksom på sig selv, når han skal, hvilket nu betyder, at vi ikke behøver holde øje med uret konstant længere(dejligt).

Han har endda været alene i over 4 timer idag uden uheld :-P

Er bare så stolt af min lille dreng !!
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

Besvar