Min mor er bare såååå god !!

Her skrives om alt mellem himmel og jord, alt som falder uden for emnet om 'tamrotter'.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Min mor er bare såååå god !!

Indlæg af Mellieha kælerotter » tors feb 16, 2012 9:59 pm

Min mor har efterhånden lært en hel masse.

Hver gang jeg, tror jeg har lært hende noget vigtigt, så begynder hun altså ofte at gøre det stik modsatte(hun er vist ikke særlig klog).

Fx. har jeg lært hende, at give mig en godbid hver gang, jeg slipper noget jeg har samlet op udenfor, så det gør jeg rigtig tit....men nu gider hun kun gøre det første gang, jeg gør det.....bagefter er det spild af god energi, medmindre jeg samler et eller andet ekstra lækkert op...som fx. det fuglekadaver, jeg fandt under sneen den anden dag....så kan det ellers være, at hun fik disket op med godbider i en allerhelvedes fart.

Når jeg forærer min mor fine tissetåre eller prutter indenfor, så ser min mor rigtig træt ud...bliver simpelthen rigtig stram om munden og bliver træt i øjnene, mens hun tørrer op efter mig....

Jeg gider sgu ikke give hende fine gaver, når hun ikke engang sætter pris på det.

Istedet har jeg så lært hende, at gå i søvne....fx. hvis jeg meget tidligt om morgenen sætter mig MEGET tæt på hendes ansigt og lader min tunge falde slapt ned på hendes kind eller pande og ånder MEGET tungt. Så rejser hun sig op, tager tøj på og tager mig med udenfor....så kan jeg tisse og prutte derude, OG jeg har endda lært hende at give mig godbider....en for både tissetår og prut ;-)

Men altså hun er jo, som jeg allerede har sagt ikke så klog...og er også lidt langsom i optrækket. Fx. når jeg skal ind og have morgenmad, og jeg er rigtig sulten. Så kan jeg altså godt miste tålmodigheden lidt med hende og ende med at slå hovedet mod døren i frustration....eller bokse lidt til den, så hun kan få fingeren ud og lukke mig ind, så jeg kan få min morgenmad.

Altså hun er nu god nok trods hun er lidt langsom mellem ørene, for der skal bare ingenting til at gøre hende glad. Fx. hvis jeg venter pænt på hende og følger hendes tempo, når vi er ude og gå tur, så bliver hun rigtig glad og taler til mig med den mest vidunderlige stemme, mens hun fortæller mig, hvor dejlig og dygtig jeg er.

hun bliver også helt overstadig af glæde, når jeg kommer hen til hende, når vi er udenfor....tror hun er bange for at blive væk, så jeg må jo holde øje med hende og sørge for at hun er tryg!!

Alt i alt synes jeg faktisk, at hun er ret god !!

Kh. Chewie
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » tors feb 16, 2012 10:58 pm

Hehe hvor sødt skrevet :lol: :lol: Det fik mig til at smile :D

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » fre feb 17, 2012 4:10 pm

Ja, sådan nogle mødre forstår bare ikke alt, men de er meget gode at have, og du er vist ikke gået helt galt i byen med din. :P
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

sakra
Senior Rottemedlem
Indlæg: 897
Tilmeldt: fre jan 07, 2011 10:27 pm
Geografisk sted: københavn

Indlæg af sakra » fre feb 17, 2012 11:51 pm

kære unge chewie.

det er godt set at mennesker er rare, men ikke alt for vakse.
at træne sådan en tobenet rad tager lang tid og kræver stor tålmodighed.
faktisk kan man tage kurser i den slags hvis man har brug for lidt ekstra hjælp.
men har man dem længe nok så kommer det meste af sig selv.
og så er de så søde i deres hjælpeløshed, de kan slet ikke klare sig uden os hunde.

held og lykke med projektet.

kærlig hilsen asta.
(det er mig der har sakra...)
Venlig hilsen Sakra

-glad rottosse :D

Besvar