Jeg har pindsvin. Men jeg vil som sådan ikke anbefale det til andre. Mest fordi at de fleste dyrlæger ikke ved en disse om dem. Men også fordi der ikke findes så meget information om dem.
Når det så er sagt er det et dejlig kæledyr. Jeg er meget glad for min Bodil. Men hun står først op kl.23 og gider generelt kun være ude hvis der er mørkt. Helt mørkt!
Det er jo primært et kigge-på-dyr. Ligesom krybdyr. Man kan ikke rigtig kæle dem.
Hvis man bestemmer sig for at få sådan et dyr, så (for alt i verden!) allier dig med flere (mere end 2!) der ved noget om pindsvin (eller et hvilket som helst andet sjældent dyr). Det er MEGET vigtigt.
Lige nu har min Bodil fx fået utøj. Hendes pigge bagpå faldt simpelthen af og hun har skæl. Så tog jeg et sort stykke papir og satte hende på, og så skrabede jeg eller i det så det fald ned på papiret. Så tog jeg en lup, så jeg kunne tjekke om det var dyr eller en hudlidelse. Det var så dyr, for der var nogle mikro små edderkoppe lignende dyr der myldrede rundt. Også Kaldet mider.
Siden der ikke er nogle ordentlige dyrlæger til sådan et dyr, kontaktede jeg en avler og en dame jeg kender der ved alt om pindsvin. De kunne hurtigt tale mig igennem det, og det var det jeg allerede mistænkte (ud fra hvad jeg har læst). Med det som baggrundsviden kan jeg nu gå til dyrlæge og høre hvad de synes. Evt lærer jeg dem noget. Hvilket er en fordel siden flere og flere får pindsvin som hobbydyr.
Ligesom krybdyrfolk sværger til Beth, så sværger jeg til min pindsvinedame
Jeg fik for øvrigt en historie nu jeg havde fat i hende. Der er nogle som afleverede deres pindsvin til hende. Det var meget sygt og underernæret. De undrede sig meget over hvad der mon var galt. Men tror I ikke de har givet den rugbrød med spegepølse?!?!
Hvis du vil vide mere om pindsvin må du gerne skrive til mig. Så kan jeg evt sende dig videre til andre der kan fortælle dig mere.
Hvorfor vil du egentlig have et sjældent dyr? Hvis det bare er for at have noget andre ikke har synes jeg ikke du skal gøre det. Jeg fik min Bodil fordi jeg har været fascineret af pindsvin siden jeg første gang så et i naturen. Det er bare mit yndlingsdyr. Hvis ikke det var for kæresten så havde jeg pindsvin på håndklæderne og pindsvine figurer på hylderne, og hvad jeg ellers kunne finde på
Han kalder mig også crazy pindsvine lady

Har 2 hanrotter (Bloo og Hapse), 1 pygmæ pindsvin (Bodil), 1 vinterhvid hamster og 1 meget fræk hund (Sookie) ;oD
Jeg er for resten 25år og bor sammen med kæresten gennem 5 år.