Når en rotteejer samler urter til te

Har du nogen billeder som du gerne vil dele med os andre? Så post dem endelig her. Billederne kan ikke 'uploades' til selve forummet, så de skal ligge på en anden server.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Når en rotteejer samler urter til te

Indlæg af Lylle My » lør jun 09, 2018 2:31 pm

Det medfører VISSE udfordringer, når man som naturfreak indsamler urter for at tørre dem til te - og tilfældigvis er rotteejer. :?

Efter omhyggeligt at have plukket de fineste og bedste blade og skyllet dem grundigt, og derefter sætter mig ned for at efterse dem og fjerne de skadede områder efter insektangreb inden de bliver lagt til tørring... så synes rotterne naturligvis, at DE skal hjælpe til med at sortere de lækre mælkebøtteblade... selvom de ellers allerede HAR fået en ordentlig dynge af dem ind i buret til at fornøje sig med.
..men stjålen mad smager åbenbart bare bedst. #-o


Virak dypper tuden - og hele resten af kroppen - i bladdyngen for at finde de mest indbydende blade og stikke af med dem.

Billede


Man KAN naturligvis også snuppe lidt af det, som madmor allerede HAR renset og klargjort til tørring - hvorfor nøjes med 2.sortering af grøntsagerne, når man lige så nemt kan stjæle lidt af 1. sorteringen?

Billede


..og det går ikke meget nemmere for mig, når det er de friskeste og nyeste blade fra skvalderkålen, jeg skal have renset og sorteret. Brormand er OGSÅ ret grådig. :evil:

Billede


..men hvad... så længe de små frække pelsklumper hygger sig, kan jeg vel godt leve med, at jeg ender med at ha' en SMULE mindre urtete til vinter, end jeg ellers ville ha' haft. :lol: :lol:

Billede
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Re: Når en rotteejer samler urter til te

Indlæg af Erling » lør jun 09, 2018 3:03 pm

Nogle smukke totter. ;-)

Selvom man nogle gange bliver "lidt" træt af alle de unoder de gør, så kan man jo ikke lade være med at smile af dem og elske dem alligevel. :-) Og ingen tvivl om at de har hygget sig på en relativ god måde - gjorde du sikkert også, hvis du skal være helt ærlig. ;-) I det mindste var det ikke sofaen det gik ud over denne gang. ;-) Og sundt er det jo også, det de har spist. Jeg ville ønske, jeg kunne være ligeså god til at samle forråd til mine totter.

Erling

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Når en rotteejer samler urter til te

Indlæg af Lylle My » lør jun 09, 2018 9:04 pm

Tjah, jeg KUNNE selvfølgelig også bare sætte mig ved et bord, når grøntsagerne skal ordnes - men hvor meget underholdning ville der egentlig være ved dét?

Det er efterhånden blevet lidt af en sport for mig at prøve at forhindre de små skiderikker i at slæbe afsted med ALT for meget grønt... og til gengæld er det blevet en lige så stor sport for basserne at snige sig hen til skålen, mens jeg kigger den anden vej - og så LYNHURTIGT stjæle en ordentlig mundfuld og slæbe det med hjem til buret. Jeg vil sværge på at de griner højt, hver gang det lykkes dem. (og dét gør jeg faktisk også) :lol: :lol:

..og når det først har ligget inde i bunden af buret i en dynge gennemtisset strøelse - så er det rotternes. Så har jeg nemlig ikke den helt store lyst til at stjæle det tilbage. :P
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar