Skadedyr i hængekøjerne

Har du nogen billeder som du gerne vil dele med os andre? Så post dem endelig her. Billederne kan ikke 'uploades' til selve forummet, så de skal ligge på en anden server.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Skadedyr i hængekøjerne

Indlæg af Lylle My » tirs dec 20, 2016 1:07 am

Jeg elsker mine tre bassedrenge højt - så højt, at efter at jeg fik dem, er jeg begyndt at bruge éngangs-hængekøjer. :) Ingen vask af køjer overhovedet - bare ind i buret med de splinternye, hjemmelavede køjer, og ved næste burskift smider jeg dem direkte i skraldespanden og hænger nye op.

..og nej, det er IKKE, fordi jeg er er pinligt renlig og kun vil bruge helt nye ting i mine bure - men udelukkende, fordi køjerne er blevet angrebet af det frygtede skadedyr, der kaldes køjegnaskeren. Første gang jeg lagde mærke til bæsterne, var da jeg LIGE havde gjort rent i det ene bur og hængt nye køjer ind... og et par timer senere undrede jeg mig over noget, der lignede en fed, kridhvid edderkop, der sad på undersiden af den ene hængekøje. :shock:
Det viste sig at være Gyldenlak, der havde gnavet hul øverst i køjen og havde brugt hullet som en indgang, så han kunne ligge og hygge sig inde imellem de to lag stof... og nu var han altså gået i gang med at gnave et udgangshul i undersiden også. Ved næste burskift var der ikke meget andet en laser, der hang og dinglede fra krogene. :evil:

Billede

Så gik jeg i gang med at lave nye køjer til buret. Dét blev drengene virkelig glade for - og dagen efter filmede jeg Gyldenlak, mens han moslede rundt inde imellem de to stoflag, godt i gang med også at splitte DEN ad. :?

https://www.youtube.com/watch?v=Oh0Gm-askgs

Så opgav jeg, og tænkte at hvis han virkelig så gerne ville ha' en HULEkøje at putte sig inde i, så måtte jeg jo lave sådan én, for så ville det ikke være nødvendigt for ham at gnave sig vej ind imellem lagene. Knokle-knokle. Det tog sin tid at lave den (jeg har nemlig ingen symaskine, så jeg håndknytter køjerne i stedet for at sy dem), men så blev den også VIRKELIG pæn. :)

Yeah, right... Ugen efter så den sådan ud:

Oversiden:
Billede

Undersiden:
Billede


Somme tider elsker jeg VIRKELIG mine drenge højt. :evil: :evil:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Alariel
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 175
Tilmeldt: fre dec 16, 2016 3:01 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Skadedyr i hængekøjerne

Indlæg af Alariel » tirs dec 20, 2016 1:33 am

Nurh en sød snude. :) Og sikke fantastisk kreative rotter du har. Det er jo næsten et helt kunstværk de har fået lavet ud af den stakkels uskyldige køje. :lol:

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadedyr i hængekøjerne

Indlæg af Lylle My » tirs dec 20, 2016 2:34 am

:lol: Nemlig. De er bare SÅ kunstnerisk anlagte, de drenge - specielt den lille Gyldenlak. Se bare, hvor smukt han dekorerede min sofa, da jeg engang glemte at lukke buret, mens jeg tog mig en lille middagslur: =D>

Billede
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Alariel
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 175
Tilmeldt: fre dec 16, 2016 3:01 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Skadedyr i hængekøjerne

Indlæg af Alariel » tirs dec 20, 2016 3:07 am

Wow... :shock: Ok, der var jeg nok blevet liiidt knotten. Godt nok er de gnavere, men ligefrem at æde sofaen... :shock:

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadedyr i hængekøjerne

Indlæg af Lylle My » tirs dec 20, 2016 11:51 am

Nåh ja, men nu VAR sofaen jo ikke ligefrem ny, da jeg i sin tid fik den... og når man som jeg indretter sin siddeplads efter, at burene står for hver ende af sofaen, så rotterne kan bruge den som en sti imellem burene - så er man LIDT selv ude om det, hvis den slags sker. (de ér jo trods alt gnavere, så når man lader dem være alene et øjeblik - ja, så gnaver de) :P Jeg har bare forlængst besluttet mig til, at når jeg en dag anskaffer mig en NY sofa - så finder jeg en gammel brugt én på Gul & Gratis. Så vil det ikke gøre helt så ondt, når én af de små terrorister beslutter sig til at omdanne DEN til et kunstværk også. :wink:

..og indtil jeg en dag får fat i en ny, så snyder jeg totterne ved at pakke de mest ødelagte hynder ind i fine, nye fleecetæpper. Så sker der jo ingenting, vel? :lol:

Billede
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Alariel
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 175
Tilmeldt: fre dec 16, 2016 3:01 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Skadedyr i hængekøjerne

Indlæg af Alariel » tirs dec 20, 2016 1:43 pm

HAhaha :lol: Jeg kan godt se at jeg har været utrolig heldige med mine. De nøjes nemlig med at grave sig ned i hjørnet af sofaen og lege gemmeleg. Ikke så meget som et enkelt fleecetæppe har de spist. Men kuber og køjer, ja de skal da bare dø. :lol:

Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Skadedyr i hængekøjerne

Indlæg af Yui » ons dec 21, 2016 10:19 pm

Kender det kun for godt har også alt for tit besøg af det forpulede skade dyr køjegnaskeren her hjemme. :)
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Skadedyr i hængekøjerne

Indlæg af erfort » søn jan 01, 2017 3:03 am

Sikke nogle herlige billeder!
Tak for et godt nytårsgrin. :lol:
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Besvar