FIIINE nye hængekøjer - og utaknemmelige rotter. :P

Har du nogen billeder som du gerne vil dele med os andre? Så post dem endelig her. Billederne kan ikke 'uploades' til selve forummet, så de skal ligge på en anden server.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

FIIINE nye hængekøjer - og utaknemmelige rotter. :P

Indlæg af Lylle My » lør aug 23, 2014 10:59 pm

Okay, jeg var LIGE så stolt af mig selv - og så ødelægger de DÅÅÅÅMME rotter fuldstændig min selvtilfredshed. :evil:

Mine drenges hængekøjer plejer jeg bare at lave ved at klippe et håndklæde midt over, lave huller i hjørnerne og hægte dem på S-kroge på tremmerne... Men NU skulle det være. De skulle have et par rigtige LUKSUShængekøjer i blødt og lækkert fleecestof.
Jeg ofrede et par fleecetæpper i pæne farve, klippede dem i firkanter - og begyndte på at sy dem sammen i to lag. Pokker til arbejde, når man ikke har en symaskine - men til gengæld har ti tommelfingre. :P

Det tog mig 3 - 4 dage at få 1 hængekøje færdig (den skulle jo syes med MEEEEEGET fine og bittesmå sting, så den blev både solid og pæn), og så kunne jeg begynde på den anden. Efter en uges tid var jeg færdig med to hængekøjer (og havde købt mig fattig i plaster til mine gennemhullede fingerspidser), og SÅ skulle der gøres rent og skiftes køjer, så jeg kunne nyde synet af fem lykkelige rotter, der ville slænge sig i det bløde og lækre stof.
Men prøv bare at se hér:

Billede

Ikke ÉN eneste af mine drenge havde lyst til at bruge de hængekøjer, jeg har knoklet sådan for at lave. De plejer at tilbringe det meste af dagen i "håndklæde-køjerne", men pludselig lå de allesammen enten på hylden eller under tæppet i bunden af buret.
Nu er der gået tre dage, og de kan STADIG ikke li' dem. En gang imellem går én af dem derop, tripper lidt rundt, beslutter sig for at det føles forkert under fusserne... og går et andet sted hen for at sove. :?

Hmm... jeg må vist hellere klippe nogle flere håndklæder i stykker, og så bare acceptere at det ikke ser så pænt ud. Det ER trods alt rotterne, der skal bo i buret - og ikke mig. Så jeg må vel bare lade DEM bestemme, hvilke "møbler" de vil have derinde.

..og som om dét ikke var nok:
Min veninde overtalte mig til OGSÅ at sy en hængekøje til hendes marsvin, Fuffe. (på den igen med at knokle med mine ti gennemhullede tommelfingre og en frisk pakke plaster)
Hér ser i, hvor glad Fuffe var for sin hængekøje:

Ih, TUSIND tak for det smukke halvtag du har syet til mig, Moster... Jeg ELSKER bare at ligge nedenunder det og slappe af. :P :P

Billede
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » søn aug 24, 2014 10:05 am

Utaknemmelige dyr :lol:

Brugeravatar
Kat
Senior Rottemedlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: man nov 08, 2004 8:38 pm
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Kat » søn aug 24, 2014 10:05 am

Hahaha My :lol: Ja, det er hvad man får når man rigtig vil forkæle sine dyr! Så er de bare sk*** ligeglade :lol:
Det er ligesom når man drøner ud og køber det fiine hundelegetøj til sin elskede vuf, så leger den med det i 5 min. for derefter at finde den gamle krøllede sok der lå glemt i hjørnet :P Damn you! :lol:

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » søn aug 24, 2014 10:30 am

Mine drenge ELSKER at ligge i deres hængekøjer, men den lille ny bider stropperne i stykker efter 5 minutter :shock: Så det er en lille smule svært ikke at blive en lille smule irriteret over :-P
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Indlæg af Erling » søn aug 24, 2014 1:41 pm

Først vil jeg lige sige, at det godt nok er nogle utrolig flotte hængekøjer! Der er virkelig brugt en del tid på at lave dem så fine. Og så er de bare så utaknemlige - de små "skarnsbasser"... :-)

Jeg kender godt dette, med at bruge tid på at lave nogle hængekøjer til dem, hvorefter især den ene af mine piger gnaver dem til ukendelighed, så de kan blive trukket ned og ind og brugt som foer i deres Sputnik. De er bare så UTAKNEMLIGE!!! :-( Og ikke mindst at jeg så kan tage dem ud af Sputnikken, godt gennemvåde og lige til skraldespanden... Nej de har virkelig ikke forstand på værdier! ;-) Tilgengæld hygger de sig da en del med dette "destruktive" arbejde af deres. :-)

Erling.

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » søn aug 24, 2014 4:59 pm

Nårh stakkels Lylle Mys tommelfingre. :(
De ser ellers lækre ud de køjer, ville da godt have ligget i dem, hvis du havde lavet dem en "anelse" større. :D

Har du prøvet at lægge lidt havregryn i de nye køjer, eller noget andet dine basser kan lide, som du kan tillade dig at give en vis mængde af? Det plejer at hjælpe herhjemme når basserne er utilfredse med ny indretning.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » søn aug 24, 2014 6:30 pm

Kat: Ha-ha, jeg kender godt dén med hunden og nyt legetøj. Sommetider gad min dumme gamle vapper ikke engang at AFPRØVE det nye legetøj. :lol:

Boesen: Ja, det er møgirriterende, når de gør dét. :evil: Lige i øjeblikket har jeg gudskelov ingen hængekøje-gnaskere... De holder sig allesammen pænt til at flå sofaen i stykker - som de "velopdragne" rotter, de jo er. :P

Erling: TAAAAAK for komplimenten. ja, når alt kommer til alt, så ER det vel bedre at de små skiderikker synes, at køjerne er uinteressante - frem for at de underholder sig med at flå dem i stumper og stykker, og derefter tisser og pøller på de sørgelige rester.
STAKKELS dig... Skønne, spildte kræfter. :| :lol:

erfort: Ja, køjerne FØLTES faktisk utroligt bløde og lækre, da jeg selv afprøvede dem ved at stikke armen ind i én af dem, som om det var en armslynge. Jeg fik helt lyst til at spare sammen til en symaskine, så jeg kan sy nogle sweatshirt hér til vinter af stoffet. :)
..og ja, jeg HAR faktisk sørget for at lægge alle deres godbidder i hængekøjerne, siden de blev hængt ind... Så suser rotterne glade og frejdige hen og snupper godbidderne, fjerner dem øjeblikkelig fra hængekøjen og tager dem med ned på bunden eller op på hylden, hvor de sætter sig til at guffe løs. :P

..men der er faktisk LIGE pludselig godt nyt. Jeg vidste jo egentlig godt, at hvis man laver en tråd om problemer med rotterne hérinde, så får man meget tit en løsning serveret... og åbenbart har dyrene også stor respekt for, at man SLADRER om dem til andre rotteejere.
Mens jeg sad hér i eftermiddags og så tv, kom jeg pludselig til at dreje hovedet og kigge ind i buret... og se bare, hvilket syn der mødte mig - efter at køjerne ellers har været gabende tomme i hele fire dage, siden jeg hængte dem op: :shock: :D

Billede


Så noget kunne tyde på, at jeg vistnok ALLIGEVEL godt kan fortsætte med at prikke mine fingre til blods med synålen, for hvis kræene nu alligevel er begyndt at vænne sig til køjerne - så skal de skisme da ha' nogle flere, så jeg har nogen at skifte med, når der skal renses bur. :D

Jeg må vist hellere få købt en MASSE plaster hjem. :|
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » søn aug 24, 2014 6:41 pm

Det er i alt fald et rigtig lækkert billede du har delt af indvigelsen. :D

Synes faktisk den er meget typisk, den der med at nye ting liiige skal ses an, før det tages i brug.

Det er synd du ikke bor lige rundt om hjørnet, for jeg har en symaskine som du da gerne måtte låne, om ikke andet så i bytte for en ny køje. :wink:
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Brugeravatar
Kat
Senior Rottemedlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: man nov 08, 2004 8:38 pm
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Kat » søn aug 24, 2014 8:23 pm

Yay! \:D/ Tillykke med køje succes'en! Så var de alligevel ikke helt så utaknemmelige :P

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Indlæg af Erling » søn aug 24, 2014 8:35 pm

Måske har de bare været lidt utrygge ved sådan nogle fine nye køjer?

Synes altså stadig at de er vildt lækre at se på! Hvad er de lavet af? De ser bare ud til at være så lune og bløde. Jeg ville være STOLT, om jeg kunne lave nogle der var bare halvt så fine - Måske derfor mine totter ikke er kede af at gnave lidt i deres køjer? ;-)

Erling.

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » søn aug 24, 2014 8:45 pm

Hvad er det, du har brugt som stropper, Lylle My? :-)
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » søn aug 24, 2014 9:15 pm

erfort: Ja, sørens også da, det ville jo sådan set ha' været en god byttehandel. Men MON ikke jeg bliver lidt mere ferm til at sy pr. håndkraft, når jeg har fået lavet de første 10 - 12 stykker? :)

Kat: TAAAAK. :mrgreen: Nej, de har sikkert bare villet DRILLE mig. :lol:

Erling: Jeg tror faktisk også, at de har været utrygge... Stoffet føles godtnok lidt mere blødt og elastisk end det stive og ru håndklædestof, de har været vant til.
:) Ih, tak for rosen. De er såmænd bare lavet af de samme billige fleece-tæpper, som jeg bruger i bunden af buret (30 kr. pr.tæppe i Føtex, men man kan tit finde dem meget billigere andre steder).
I to tæpper er der stof nok til 6 styks dobbeltlags hængekøjer... og for afvekslingens skyld bruger jeg så to forskellige farver fleece til henholdsvis over- og underside. :wink:

Boesen: Stropperne er også lavet af de samme fleecetæpper, som jeg har brugt til køjerne. Jeg har klippet en lille rest fleece i en passende, aflang firkant, som jeg så har foldet tredobbelt sammen på langs, og har syet sammen til en smal strop... Så var den lige til at sy fast til hjørnet af køjen.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » søn aug 24, 2014 10:41 pm

Når okay. Jeg synes bare, det ligner noget metal af en art på det sidste billede :-)
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » søn aug 24, 2014 11:09 pm

Nåh, det er bare nogle karabanhager jeg sætter i stropperne - fordi der er er par steder i buret, hvor en S-krog ville være i vejen. Så er det nemmere lige at klikke en karabinhage fast til tremmerne på de steder. :)
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar