Efter omhyggeligt at have plukket de fineste og bedste blade og skyllet dem grundigt, og derefter sætter mig ned for at efterse dem og fjerne de skadede områder efter insektangreb inden de bliver lagt til tørring... så synes rotterne naturligvis, at DE skal hjælpe til med at sortere de lækre mælkebøtteblade... selvom de ellers allerede HAR fået en ordentlig dynge af dem ind i buret til at fornøje sig med.
..men stjålen mad smager åbenbart bare bedst.

Virak dypper tuden - og hele resten af kroppen - i bladdyngen for at finde de mest indbydende blade og stikke af med dem.

Man KAN naturligvis også snuppe lidt af det, som madmor allerede HAR renset og klargjort til tørring - hvorfor nøjes med 2.sortering af grøntsagerne, når man lige så nemt kan stjæle lidt af 1. sorteringen?

..og det går ikke meget nemmere for mig, når det er de friskeste og nyeste blade fra skvalderkålen, jeg skal have renset og sorteret. Brormand er OGSÅ ret grådig.

..men hvad... så længe de små frække pelsklumper hygger sig, kan jeg vel godt leve med, at jeg ender med at ha' en SMULE mindre urtete til vinter, end jeg ellers ville ha' haft.