at få billeder på..... og BB ??

Her er det muligt at snakke om alt, hvad der har med forum at gøre. Komme med forslag, ris, ros, samt spørge om hjælp til forum. Det kan være indsætning af billeder, ændring af profil m.m.

Redaktør: Lylle My

Besvar
totterersånuttede
DTF Forum Medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons mar 25, 2015 10:02 pm

at få billeder på..... og BB ??

Indlæg af totterersånuttede » søn apr 26, 2015 8:55 pm

Hej
Er der nogen der kan forklare mig hvordan man får et ( flere) for stort billede - mindre? Har prøvet at trykke på BB, men.. :-/

Hilsen

Henriette

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: at få billeder på..... og BB ??

Indlæg af Lylle My » søn apr 26, 2015 11:09 pm

:) Jeg forklarer det meget gerne, for du er nemlig BESTEMT ikke den første, der har haft svært ved at hitte ud af det i begyndelsen (jeg bøvlede selv en del med billederne i sin tid, indtil jeg fik arbejdsgangen grundigt forklaret).
Du kan nemlig slet ikke ændre billedets størrelse hérinde fra forummet. Det skal allerede have den korrekte forumstørrelse dét sted på nettet, hvor du har du har det liggende, INDEN du linker til billedet. Det vil nemlig altid blive vist i dit indlæg i fuld størrelse.

Prøv at læse opslaget "Sådan lægger du billeder ind", som du kan finde hér: http://dansktamrotteforum.dk/viewtopic. ... 17&t=31966 . Dér bliver det meget grundigt beskrevet, hvordan man uploader sit billede til en imagehost, indstiller hosten til automatisk at formindske alle éns billeder til den korrekte størrelse (max 640 pixels i bredden) - og hvordan man derefter lægger dem ind i sit indlæg, så alle vi andre kan se dem. :mrgreen:

Du KAN også bare nøjes med at linke til billedet, hvis du synes at det vil være nemmere. Så skal du bare kopiere billedets URL ind i din tråd, men UDEN at trykke på [img]-knappen. Så bliver billedet ikke vist i tråden, men alle vil kunne se det ved at trykke på linket. :)
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

totterersånuttede
DTF Forum Medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons mar 25, 2015 10:02 pm

Re: at få billeder på..... og BB ??

Indlæg af totterersånuttede » ons apr 29, 2015 11:54 pm

Hej Lylle My

Mange tak for dit svar og din beskrivelse, er glad for at høre jeg ikke er den eneste som har svært ved det :-)
Jeg vil forsøge at begive mig ud i det du beskriver.

Venlig hilsen
Henriette

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Re: at få billeder på..... og BB ??

Indlæg af Erling » tors apr 30, 2015 6:23 am

Vil lige sige, at også jeg fandt det besværligt, INDEN jeg lagde nogle billeder ind. Men da jeg fulgte vejledningen; og først lagde billderene ud på Tinypic, og derefter oprettede et link dertil, når jeg skrev herinde, ja så var det faktisk meget nemt! :-)

Ønsker held og lykke med det - Vi kan alle bruge nogle flere billeder af nogle totter. :lol:

Erling.

Besvar