Ændring af størrelseskrav af billeder?

Her er det muligt at snakke om alt, hvad der har med forum at gøre. Komme med forslag, ris, ros, samt spørge om hjælp til forum. Det kan være indsætning af billeder, ændring af profil m.m.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Tuledah
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 165
Tilmeldt: ons nov 04, 2009 12:09 pm
Geografisk sted: København
Kontakt:

Ændring af størrelseskrav af billeder?

Indlæg af Tuledah » søn jan 20, 2013 6:20 pm

Hej Redaktører!

Jeg skriver da jeg, som mange andre sikker også, er lidt ærgelig over, at man ikke kan tage sine billeder direkte fra eksempelvis Photobucket og smide ind på Forum her...

Det er ret ærgerligt at skulle sidde og bruge tid på at ændre størrelsen af billeder på dette forum, når andre fora tillader, at man smider dem direkte ind.

Jeg skal blankt indrømme, at jeg ganske enkelt glemmer 'reglen' med dette (størelseskrav på billeder) her - og tænkte, at jeg ville komme med et forslag:

At I måske kunne overveje at ændre reglerne, så det ville blive accepteret, at man smed billederne direkte over, uden at skulle skallere ned i mindre størrelse??

Venligst,
Tine
/Tine - lykkelig rottemor til skønne rotter :D

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » søn jan 20, 2013 6:46 pm

Eller ændre så forummet selv (altså automatisk) selv ændre alle billeder til 650 som er maximum, for det er da set på andre fora som Tuledah skriver.
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

Glennie
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2245
Tilmeldt: søn sep 07, 2008 4:10 am
Geografisk sted: Tølløse

Indlæg af Glennie » søn jan 20, 2013 6:46 pm

Hellsus skrev:Eller ændre så forummet selv (altså automatisk) selv ændre alle billeder til 650 som er maximum, for det er da set på andre fora som Tuledah skriver.
Ja, det er så super smart :P
Glennie Luckow / Cato's little rattery ©

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » søn jan 20, 2013 6:49 pm

Nu ved jeg ikke, hvor mange af brugerne herinde, der har en smartphone, MEN! Hvis I har det, så er der lavet en Photobucket-app. Og hvis man, lige som mig, tager de fleste billeder med sin mobil, er det virkelig praktisk og nemt!

Fordi jeg tager de fleste billeder med min mobil, så var det, der irriterede mig mest, at jeg skulle overføre billederne fra min telefon til min computer, fra computeren til Photobucket og SÅ herind på forummet. Bah! Men med app'en, kan man overføre billederne fra telefonen og direkte ind i Photobucket - OG i indstillinger kan man sætte den til at ordne billedstørrelsen, så dét IKKE skal rettes, INDEN man kan dele sine billeder herinde.

Jeg håber, det var til at forstå. Min formulering blev lidt sær :-)
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » søn jan 20, 2013 6:52 pm

Jeg tror så faktisk de fleste tager billeder med deres kamera - det gør jeg ihvertfald selv, men det vil da være en fin app til dem som gør. Men tager jeg billeder af mine rotter bliver det med mit store kamera, det jeg sætter pris på god kvalitet på billeder.
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » søn jan 20, 2013 6:55 pm

Det er meget muligt. Nu var det også bare et råd/foreslag til, hvis man brugte sin smartphone.
Senest rettet af Boesen søn jan 20, 2013 6:57 pm, rettet i alt 1 gang.
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » søn jan 20, 2013 6:56 pm

Boesen skrev:Det er meget muligt. Nu var det også bare et råd til, hvis man brugte sin smartphone.
Ja selvfølgelig :D
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » søn jan 20, 2013 7:17 pm

Grunden til at vi har reglen for billedstørrelse er at når en side indeholder bare ét enkelt billede, som overskrider den tilladte størrelse, vil hele siden blive for bred til at kunne vises ordenligt på små computerskærme... og så må der scrolles frem og tilbage for hver eneste linje for overhovedet at kunne læse indlæggene.

Derfor vil reglen ikke blive ændret. Men hvis man ikke lige orker arbejdet med at ændre billedstørrelsen selv, kan man finde en imagehost, som kan indstilles til automatisk at ændre billedstørrelsen samtidig med at man uploader billedet.

Førhen var Photobucket ideelt til dét formål... men nu hvor de har ændret udseende, er dén mulighed desværre forsvundet. Men andre sider, som f.eks. tinypic, kan man let indstille til at ændre størrelsen til "message board-størrelse"
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar