Opload af billeder

Her er det muligt at snakke om alt, hvad der har med forum at gøre. Komme med forslag, ris, ros, samt spørge om hjælp til forum. Det kan være indsætning af billeder, ændring af profil m.m.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Opload af billeder

Indlæg af Boesen » lør nov 24, 2012 7:00 pm

Hejsa!

Jeg har to spørgsmål..

1. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg ligger billeder fra Photobucket og hérind? De har lavet deres design om derinde, så nu ved jeg ikke, hvordan jeg får billeder herind på siden.. :|

2. Nogle af jer har et "profilbillede" herinde, som man kan se, når I skriver et indlæg - hvordan får man dét?

Brugeravatar
Tiko
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 495
Tilmeldt: tors maj 24, 2012 6:49 pm
Geografisk sted: Lunderskov
Kontakt:

Indlæg af Tiko » lør nov 24, 2012 7:06 pm

Profilbillede skulle gerne være oppe under "profil" og så er det nede i bunden
Hilsen Tiko

og Kattene; Cleo, Lucifer, Oliver

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » lør nov 24, 2012 7:06 pm

Okay, nu har jeg så fundet ud af, hvordan man får billederne hérind og også, hvordan man gør dem mindre, så de passer til billedreglerne herinde.

Så nu er det bare spørgsmål 2, jeg meget gerne vil have svar på :-D

Brugeravatar
Tiko
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 495
Tilmeldt: tors maj 24, 2012 6:49 pm
Geografisk sted: Lunderskov
Kontakt:

Indlæg af Tiko » lør nov 24, 2012 7:10 pm

photobuckets nye design synes jeg også er virkelig besværligt o.O

men hvis du går ind under et billede.
er der til højre "image link"
også er det man som altid kan vælge "img" osv..

sådan gør jeg hvert fald. ret besværligt. ved ikke om der er en nemmere måde :/
Hilsen Tiko

og Kattene; Cleo, Lucifer, Oliver

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » lør nov 24, 2012 7:11 pm

Tiko skrev:Profilbillede skulle gerne være oppe under "profil" og så er det nede i bunden
Jeg kan ikke få det til at fungere :? Den beder om et URL link til billedet, men det ved jeg ikke, hvad er..

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » lør nov 24, 2012 7:15 pm

Ja, tråden om hvordan man lægger billeder ind er blevet lidt forældet, nu hvor photobucket har ændret sig. Men du kan måske finde lidt hjælp i tråden "Photobuckets nye udseende - problemer med billedstørrelse", som ligger hér: http://dansktamrotteforum.dk/viewtopic.php?t=37805

Jeg har selv simpelthen skiftet billedhost til TinyPic, fordi jeg ærlig talt ikke GIDER det bøvl, photobucket har lavet. :evil:

..og profilbilledet skal ligesom alle andre billeder uploades til en billedhost... Hvis du så trykker på "profil" øverst på siden og scroller ned til bunden af siden, kan du lægge linket ind, hvor der står: "Link til et billede på anden server" - så vil det blive vist som dit profilbillede.

(men husk FØRST at formindske billedet til den tilladte størrelse - ellers vil det blive slettet igen, fordi det vil genere læsningen af alle dé tråde, du skriver i. :wink: )
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » lør nov 24, 2012 7:17 pm

Lylle My skrev:Ja, tråden om hvordan man lægger billeder ind er blevet lidt forældet, nu hvor photobucket har ændret sig. Men du kan måske finde lidt hjælp i tråden "Photobuckets nye udseende - problemer med billedstørrelse", som ligger hér: http://dansktamrotteforum.dk/viewtopic.php?t=37805

Jeg har selv simpelthen skiftet billedhost til TinyPic, fordi jeg ærlig talt ikke GIDER det bøvl, photobucket har lavet. :evil:

..og profilbilledet skal ligesom alle andre billeder uploades til en billedhost... Hvis du så trykker på "profil" øverst på siden og scroller ned til bunden af siden, kan du lægge linket ind, hvor der står: "Link til et billede på anden server" - så vil det blive vist som dit profilbillede.

(men husk FØRST at formindske billedet til den tilladte størrelse - ellers vil det blive slettet igen, fordi det vil genere læsningen af alle dé tråde, du skriver i. :wink: )
Jeps - men er det samme fremgangsmåde med profilbilledet, som med de andre billeder - hvis man bruger Photobucket vel og mærke? Altså, er det det samme "link", der skal sættes ind i feltet? :-)

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » lør nov 24, 2012 7:21 pm

Ja, det er samme fremgangsmåde... men husk at formindske billedet, FØR du uploader det til Photobucket... Det er nemlig ikke altid, at det hjælper at formindske billedet EFTER uploading. Somme tider vil det alligevel blive vist i tråden i den oprindelige (store) størrelse.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Brugeravatar
Tiko
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 495
Tilmeldt: tors maj 24, 2012 6:49 pm
Geografisk sted: Lunderskov
Kontakt:

Indlæg af Tiko » lør nov 24, 2012 7:21 pm

jeg mener (er ikke 100%) at url det er fx "www.tamrotter.dk"

det der står oppe i søgefeltet
Hilsen Tiko

og Kattene; Cleo, Lucifer, Oliver

Brugeravatar
Esme
Ikke til stede
Indlæg: 6391
Tilmeldt: man okt 08, 2007 9:26 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Esme » lør nov 24, 2012 7:41 pm

flyttet til rette kategori

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » lør nov 24, 2012 9:32 pm

Jeg kan simpelten ikke finde ud af det med profilbilledet. Hvor er det irriterende :-(

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » lør nov 24, 2012 9:35 pm

Det lykkedes! Jubiiiiiii :-D

Tak for hjælpen Tiko og Lylle My!

Besvar