Tremmeafstand ?
Redaktør: Lylle My
Tremmeafstand ?
Hejsa.
Jeg kigger efter brugt bur til min rotte, og ville høre hvad jeres erfaringer med tremmeafstand er, hvad den maksimalt må være for at rotten ikke kan slippe ud
Mvh speedy4x4
Jeg kigger efter brugt bur til min rotte, og ville høre hvad jeres erfaringer med tremmeafstand er, hvad den maksimalt må være for at rotten ikke kan slippe ud
Mvh speedy4x4
-
- Super Rotte Entusiast
- Geografisk sted: København NV
Det kommer lidt an på om du har hanner eller hunner og hvor gamle de er. Hvis du har en afstand på 1 cm burde du være på den sikre side med alt.
Ellers mener jeg at have hørt at 1,6 cm er standard minimumsafstand. Mit bur har ca 1,5 cm og der kan min voksne piger på ingen måde komme igennem
Ellers mener jeg at have hørt at 1,6 cm er standard minimumsafstand. Mit bur har ca 1,5 cm og der kan min voksne piger på ingen måde komme igennem
Hilsen Pernille, Helga, Minni, Ghita og Tia.
- Nu med hjemmeside: www.pernillesrotter.weebly.com (under opbygning)
-
- Super Rotte Entusiast
- Geografisk sted: København NV
Og så bliver jeg selvfølgelig nødt til at nævne, at rotter bestemt har meget bedre af at være sammen mindst to ad gangen end at gå alene. Når nu du skriver "min rotte" og ikke "mine rotter"
Hilsen Pernille, Helga, Minni, Ghita og Tia.
-
- Rotteforum afhængig
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Nu ved jeg ikke, hvad det er du træner med din rotte?
Men hvis det fx. er tamhed, så plejer det at være en stor hjælp, hvis den sky rotte har en eller to gode venner, som ikke er sky, til at lære at mennesker ikke er så farlige af.
Men hvis det fx. er tamhed, så plejer det at være en stor hjælp, hvis den sky rotte har en eller to gode venner, som ikke er sky, til at lære at mennesker ikke er så farlige af.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3
-
- Logge ud? Hvad er det?
- Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
- Kontakt:
Man kan sagtens træne to rotter på samme tid - det har jeg gjort mange gange... Man skal bare starte med først og fremmest at lære dem at kende deres navne, så de er klar over, hvem af dem der får en given kommando. Og at lære dem at komme, når man kalder, er jo OGSÅ træning.
Jeg HAR engang prøvet klikketræning, men det var ikke nogen umiddelbar succes. De blev nemlig noget så forskrækkede over lyden, og styrtede ind i buret for at gemme sig... så jeg gik over til bare at smække med tungen og sige: "Dygtig", og give dem en godbid.
Men jeg har hørt om andre, der har haft succes med klikkertræning. Måske er der stor forskel på, hvor nervøse rotter bliver over lyden... eller også havde MIN klikker måske bare en lidt for skarp lyd.
Jeg HAR engang prøvet klikketræning, men det var ikke nogen umiddelbar succes. De blev nemlig noget så forskrækkede over lyden, og styrtede ind i buret for at gemme sig... så jeg gik over til bare at smække med tungen og sige: "Dygtig", og give dem en godbid.
Men jeg har hørt om andre, der har haft succes med klikkertræning. Måske er der stor forskel på, hvor nervøse rotter bliver over lyden... eller også havde MIN klikker måske bare en lidt for skarp lyd.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin