Fritgående rotter?

Artikler om pasning og pleje af tamrotter, ideer til foder, forslag til forbyggelse af sygdomme, hvilken medicin du plejer at benytte? Tips og ideer, buropbygning osv. Kun fantasien sætter grænsen.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Remilade
DTF Forum Medlem

Fritgående rotter?

Indlæg af Remilade » søn maj 19, 2024 1:23 am

Hej! Jeg overvejer at få tamrotter. Jeg tænker på om man kan have dem rendende frit derhjemme? Er der nogen her, der gør det?
Desuden vil jeg rigtig gerne kunne have dem med ud på tur og håber at nogen her har tips og tricks til hvordan man kan træne dem til at være trygge ved det? Og sidde på skulderen/i hætten osv.? På forhånd tak<3

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Re: Fritgående rotter?

Indlæg af Hellsusan » fre jun 07, 2024 6:44 am

Du kan godt have dem frit gående, men de vil bide i alt bare lige så du er OBS på det. Det vil være bedre at de så har et bur de kan sove i om natten, hvor alt de skal bruge er i, og du så åbner om morgenen, og lader buret stå åbent hele dagen.

Ang. at tage dem med på tur, vil jeg anbefale altid at have en transport kasse med, de kan have som fast base hvis de får brug for det. Men det er bare at have dem på skulderen/hættetrøjen i løbet af dagen for at træne dem til det.
Bare husk at det skal være en varm dag de er med ude. Det de ikke kan tåle er træk, men det kommer selvfølgelig ikke på samme måde, når de er med ude. Så generelt bare i godt vejr kun.
Hilsen Susan // HellRats
Billede

Besvar