Den sidste rejse - Aflivning omkring Odense

Din erfaring med en dyrlæge på Fyn.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Rosa/Viola
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3449
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 10:59 pm
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Den sidste rejse - Aflivning omkring Odense

Indlæg af Rosa/Viola » man aug 16, 2010 7:06 pm

Jeg skal i denne uge afsted på den sidste tur med en vidunderlig ven :( Det er ikke alene den første rotte jeg skal sige farvel til, men også en meget meget god ven. En af de bedste rotter man kunne få. Hun er en enormt tillidsfuld og kærlig rotte og hun fortjener den absolut bedste afsked hun kan få. Er der nogen der ved hvor der er en dygtig dyrlæge der kan foretage en professionel og behagelig aflivning af min lille pige? Jeg vil ikke risikere at få en af de skræk oplevelser, man nogen gange høre om. Og måske i har en idé om pris da jeg skal have hævet penge, fra min dyrlæge konto, så jeg er forberedt? Og til sidst. Hvordan plejer det at foregå hos den dyrlæge som I anbefaler? Jeg vil gerne være så forberedt som muligt, da det bliver en skrækkelig dag for mig. Så vil helst undgå overraskelser så vidt det er muligt. Håber at I vil være ligeså behjælpelige som I plejer.
Billede
Hilsen Maja
Rottepigen: Simi.
Rotteknægtene: Silas, Neo, LilleBjørn og Hvilken :)

Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Yui » man aug 16, 2010 7:18 pm

Jeg plejer at bruge odense dyrehospital på rugårdsvej til avlivning af mine rotter. De gange jeg har været der har det foregået ganske stille og roligt med at rotten føst bliver bedøvet. Så hvis det kun er en aflivning kan de godt anbefales. Mener at jeg plejer at betale omkring 400kr for det eller lidt mere.
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

Brugeravatar
Rosa/Viola
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3449
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 10:59 pm
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Indlæg af Rosa/Viola » man aug 16, 2010 7:21 pm

Mange tak for det Yui. Hvis der er andre der har erfaringer hører jeg meget gerne fra Jer.
Billede
Hilsen Maja
Rottepigen: Simi.
Rotteknægtene: Silas, Neo, LilleBjørn og Hvilken :)

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af TineL » man aug 16, 2010 7:42 pm

Jeg bruger også dyrehospitalet. Jeg er glad for dem og de (mange) gange jeg har fået en rotte aflivet, har det foregået stille og roligt. Lige med undtagelse af dengang Sebastian bed mig ret slemt da han gerne villle væk fra sprøjten. Rotter er meget sensitive overfor sprøjter og har mange nerver i huden, derfor kan det gøre ondt på dem at blive sprøjtet.
Føler med dig, det er slet ikke sjovt :(

Brugeravatar
janniel
Senior Rottemedlem
Indlæg: 526
Tilmeldt: tors maj 20, 2004 10:54 pm
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af janniel » man aug 16, 2010 7:49 pm

Hej Maja, da jeg boede i Odense brugte jeg altid Tune nede i Overgades Dyreklinik, han er rigtig sød! Den anden mand der er dernede (kan ikke huske hvad han hedder...) er også rigtig dygtig og venlig.

Min Gracie er lige blevet skamferet på det groveste af en dyrlæge ude på Odense Dyrehospital så jeg var lige ved selv at måtte aflive hende da jeg kom hjem fra ferie (hun blev passet hos en veninde i Odense og fik lungebetændelse :( ) Det kan selvfølgelig have været et uheld, men jeg ville helt sikkert tage op til dem i Overgade!

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af TineL » man aug 16, 2010 8:32 pm

Ja det er ikke nemt. Jeg har oplevet en rigtig grim aflivning og det var lige præcis i Overgade, dog ikke af Tune. Han bedøvede ikke rotten først. Stak bare sprøjten med væsken lige ind i maven på ham og han skreg og skreg. Det var så frygteligt. Dyrlægen var dog flink nok, jeg tror egentlig som sådan ikke han gjodre noget forkert, for sprøjten med bedøvelse kunne også have gjordt ondt på ham. Jeg flyttede dyrlæge herefter selvom jeg ellers har rigtig mange gode erfaringer med ham dem derinde. Med det var også nemmere for mig at have den samme dyrlæge til både katte og rotter.
Jeg tror desværre at meget af det kan have med at gøre at rotter kan være så sensitive ved med sprøjter.

Jeg har brugt dyrehospitalet i mange år og har aldrig oplevet at de ikke har gjort deres arbejde ordentligt. De er også altid flinke og jeg føler at mine dyr og jeg er i gode hænder der.

Brugeravatar
Rosa/Viola
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3449
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 10:59 pm
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Indlæg af Rosa/Viola » man aug 16, 2010 8:53 pm

Tak fordi I vil dele Jeres erfaringer. Og tusind tak for Jeres omsorg. Det er en meget meget svær tid og vi er mange der græder over at det netop er den vidunderlige rotte der skal herfra. Selvom hun bliver to år her i Oktober, var det en af de rotter man ville håbe aldrig skulle herfra. Hun har desværre fået to store knuder, hvad må formodes at være cancer. Og hun skal herfra, mens hun stadig er glad og tilfreds. Jeg kan ikke vende hovedet den anden vej og se hende falde hen. Jeg vil huske hende fra hun stadig er i god form (trods hendes to knuder), madglad, kælen og den største kyssetrold. Men knuderne vokser eksplosivt, så der er desværre ingen anden vej. Men for pokker hvor gør det bare ondt. Jeg kan kun være glad og taknemmelig for at hun har givet mig og mange andre så meget kærlighed i hele hendes levetid. Hun vil være savnet! Tak for Jeres hjælp!
Billede
Hilsen Maja
Rottepigen: Simi.
Rotteknægtene: Silas, Neo, LilleBjørn og Hvilken :)

Brugeravatar
janniel
Senior Rottemedlem
Indlæg: 526
Tilmeldt: tors maj 20, 2004 10:54 pm
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af janniel » tirs aug 17, 2010 9:22 pm

Du skal bede dem bedøve inden de giver pentobarbital i leveren, for det er virkelig smertefuldt og normalt gør man det aldrig, men det lyder som om det er det TineL har oplevet :( .

Besvar