Højby Dyreklinik

Din erfaring med en dyrlæge på Fyn.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Johnny Steen Rasmussen
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 199
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 4:37 pm
Geografisk sted: Odense DK
Kontakt:

Dyreklinik

Indlæg af Johnny Steen Rasmussen » lør jul 05, 2003 5:08 pm

Hej
Jeg kan varmt anbefale at bruge Højby dyreklinik
har 4-7-03 været ude med en rotte der har bronkitis og den fik en god behandling og jeg fik en god forklaring ang sygdommen.
De er samtidig billige

ADR
Højby Dyreklinik
Højbyvej 38 B
5250 Odense S
tlf 65 95 80 03
MVH
Johnny

Chalotte
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 102
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 3:06 pm
Geografisk sted: Kbh.
Kontakt:

Indlæg af Chalotte » søn jul 06, 2003 10:54 am

Hej Johnny

Hvordan fandt din dyrlæge ud af at din rotte havde bronkitis og har han sagt hvad det er kommet af?. Så vidt jeg ved er Bronkitis jo bare en betegnelse for diverse irritationstilstande i bronkierne (luftvejene) og det kunne fx. være Myco der er årsagen.

Jeg spørger bare af ren nysgerrighed for at finde ud af, hvordan de forskellige dyrlæger forholder sig til luftvejssygdomme, som nok er en af de mest udbredte rottesygdomme herhjemme,desværre.
Venlig hilsen
Chalotte

Johnny Steen Rasmussen
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 199
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 4:37 pm
Geografisk sted: Odense DK
Kontakt:

Indlæg af Johnny Steen Rasmussen » søn jul 06, 2003 2:11 pm

Hej Chalotte
Var som sagt ude ved dyrlægen d.3-7-03 med Anton (det er datterens rotte) hvor han lød som en gammel kaffemaskine (Datterens udtryk ) når han trak vejret.
Dyrlægen lyttede til Anton og sagde at der sad en infektion på bronkierne og i luftvejen.Samtidig blev han undersøgt for udflåd fra øjnene hvilket han heldigvis ikke havde for så havde været mere alvorligt sagde dyrlægen.
Anton fik derefter en indsprøjtning som fik hævelsen på brokierne til at falde og vi fik baytril til at behandle ham med i seks dage .
Dyrlægen sagde at det er bakterie som alle rotter har i sig . kan desværre ikke huske navnet på den, den smitter ikke andre dyr i rummet da den ikke er luftbåren ,men den kan måske smitte ved direkte kontakt dyrene imellem.
Dyrlægen nævnte på ingen tidspunkt myco
Anton er idag i stærk bedring :P
MVH
Johnny

Chalotte
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 102
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 3:06 pm
Geografisk sted: Kbh.
Kontakt:

Indlæg af Chalotte » søn jul 06, 2003 4:15 pm

Hej igen

Det lyder dejligt at rotten har det bedre. :D
Men jeg undrer mig lidt over dyrlægens udtalelser. Så vidt jeg ved, så er Myco den eneste bakterie af den slags, som man ved at alle rotter er bærere af. Hmm...andre der måske ved hvilken bakterie der så kan være tale om?
Venlig hilsen
Chalotte

Brugeravatar
Jan Grathwohl
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 266
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 4:58 pm
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af Jan Grathwohl » søn jul 06, 2003 5:22 pm

Det lyder som Chalotte er inde på meget som Mycoplasma pulmonis, både på symptomerne og behandlingen. Men hvorom alting er er det vigtigste i hvert fald at Anton er blevet behandlet og har det godt, så er det jo lidt ligegyldigt hvad dyrlægen har kaldt det.
Med venlig hilsen

Jan Grathwohl

Besvar