Dalum og Overgade

Din erfaring med en dyrlæge på Fyn.

Redaktør: Lylle My

Besvar
TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Dalum og Overgade

Indlæg af TineL » søn mar 30, 2008 2:16 pm

Jeg har også brugt Dalum dyrlægeklinik til mine rotter. Jeg vil starte med at sige at de er enormt søde og forstående og tager rotterne meget alvorligt. Men desværre havde jeg en meget dårlig oplevelse med dem. Jeg havde fået to små rotter fra København. De var blevet forkølede af turen og jeg fik afvide af avleren at jeg bare skulle have fat i noget baytril. Jeg tog dem med til dyrlægen. Han var som sagt meget flink, men kiggede bare ned i transportkassen og sagde at de var jo forkølede og skulle have baytril. Det fik de et godt stykke tid, men det hjalp ikke. Jeg læste inde på rottenettet at flere havde god erfaring med at rotterne fik en sprøjte hos dyrlægen. Jeg tog dem igen til dyrlæge. Den ene var næsten frisk nu, men den anden nyste stadig. Han kiggede igen ned i kassen og vidste ikke lige hvad han skullle stille op. Jeg sagde at jeg havde hørt det med sprøjten. Det kunne vi godt prøve, mente han og gav så min min lille rotte en sprøjte i låret. Da jeg kom hjem med hende slæbte hun på benet. Dette blev hun ved med og jeg tog hende med ind til Tune i overgade. Han undersøgte hende grundigt, vejede hende, lyttede på hendes hjerte osv. Forklarede mig bla. hvordan jeg skulle følge hendes vægt grundigt og hvad jeg skulle give hende af mad. Benet kunne han desværre ikke gøre noget ved, men sagde at der var en mulighed for at hun ville komme sig. Hun kom sig, heldigvis, men først efter 4 mrd. I alle de måneder slæbte hun benet efter sig.
Den anden rotte blev også syg på et tidspunkt, og Tune anbefalede at hun fik en sprøjte. Jeg var naturligvis meget skeptisk, men det gik forholdsvis fint. Desværre fik hun et sår, der hvor sprøjten havde været, som havde svært ved at heles og til sidst brændte Tune det sammen.
Herefter havde de begge det godt indtil de døde naturligt. Celine som blev lam i benet blev 2 og 2 mrd og Bizou blev næsten 2 år.

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af TineL » søn mar 30, 2008 2:20 pm

Måske skulle jeg lige nævne at det her skete i 2004 og er altså 4 år side.

Gæst

Indlæg af Gæst » søn mar 30, 2008 11:06 pm

Ja, det er blevet ret almindeligt kendt sidenhen, at sprøjter til rotter ikke er en god ide, de får ofte en form for allergisk reaktion, der giver dem sår der hvor de er blevet stukket med sprøjten, så det kan ikke længere anbefales at bruge sprøjter ;)

Tonks
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2425
Tilmeldt: tirs nov 20, 2007 5:14 pm
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af Tonks » søn mar 30, 2008 11:25 pm

Min dyrlæge giver også sprøjter, men han gir dem i nakken så de mærker næsten igenting og de virker fint nok. Jeg har endnu ikke oplevet nogen bivirkninger (7-9-13) :wink:
Tonks..

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » søn jun 01, 2008 5:10 pm

Jeg har også rigtig god erfaring med Tune, med hensyn til kat og kanin, har endnu ikke været der med en rotte :wink:

Besvar