Blågård Dyreklinik , Kbh N

Din egen erfaring med en dyrlæge på Sjælland. Gode historier og skrækhistorier postes her - på den måde kan vi formidle vores erfaringer videre, så vi undgår besøg hos dem, som bare ikke kan håndtere vores små venner.

Redaktør: Lylle My

Brugeravatar
Ko-admin
Ikke til stede
Indlæg: 5952
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 12:49 pm
Geografisk sted: København

Blågård Dyreklinik , Kbh N

Indlæg af Ko-admin » ons aug 06, 2003 10:07 pm

Erik, Blågård Dyreklinik på Blågårdsgade 25, 2200 Kbh N. tlf: 35 35 40 40

Der er vist mange der kan tilslutte rosende ord om Erik :D Han behandler rotterne som de vidunderlige kæledyr de er. Han tager hensyn til ejernes følelser omkring dem, og han er yderst kompetent. Han er ikke bange for at prøve nye og anderledes ting (som f.eks at se 38 rotter på en dag *LOL*), men også nye behandlingsformer, når de vanlige ikke slår til.

Han forklarer gerne alt hvad man vil vide, og tager sig tid til de enkelte dyr. Han lytter altid, når man fortæller om sine egne oplevelser med dyrene, især da nogle rotter er som biler, der skal til mekanikeren. Den lyd de siger hver eneste dag, forsvinder som dug for solen, når de ser dyrlægen :)

Prisen er mere end rimelig. Jeg havde alle mine rotter til undersøgelse (bare sådan til alment sunhedstjek) (( ja de 38 er altså ikke alle mine :wink: )), og det blev en ganske fornuftig pris. Jeg havde selv regnet med det dobbelte.

Jeg har været meget glad for, at der har været en kompetent dyrlæge til at tage over, efter rotterne og jeg flyttede. Han kan helt klart anbefales, og sikkert af mange flere end jeg :wink:

Dimmu
Senior Rottemedlem
Indlæg: 527
Tilmeldt: fre okt 24, 2003 11:18 pm
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Blågård Dyreklinik , Kbh N

Indlæg af Dimmu » lør okt 25, 2003 7:58 pm

Jeg overvejer at få min rotte undersøgt at netop ham. Har hørt så meget godt om ham :D Men bare for lidt forberedelse: hvad tror DU en undersøgelse ca koster hos ham?

Brugeravatar
Ko-admin
Ikke til stede
Indlæg: 5952
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 12:49 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Ko-admin » søn okt 26, 2003 2:18 am

Auch, den var straks værre. Hver gang jeg har været inde hos Erik, så har det været af forskellige årsager med forskelligt antal rotter - så jeg har faktisk ikke en standardpris for et sundhedstjek, jeg sådan lige kan komme med. Det nemmeste er nok at ringe til ham og spørge,- eller tage chancen og bestille en tid med det samme. Han er som sagt yderst rimelig. For at stille en "ligning" op kan jeg fortælle, at da jeg måtte tage på Dyrehospitalet med Khelben og få ham aflivet tog de langt over 500,- for det. Derudover måtte jeg diskutere med dyrlægen i 10-15 min, fordi han ikke ville bedøve rotten før han stak ham direkte i hjertet/leveren. :evil: Erik tænker altid på dyret og ejeren og tager langt mindre for samme sørgelig situation. Nu er det selvfølgelig et sunhedstjek det drejer sig om...og ja, som sagt så synes jeg du enten skal snakke med Erik om det eller tage derind. Jeg tør næsten garantere at han ikke ripper dig totalt, samtidigt med at du og rotten får en god og kompetent behandling :mrgreen:

Brugeravatar
Kurt
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 57
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 2:02 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Kurt » søn okt 26, 2003 12:52 pm

Jeg ka kun tilslutte mig til hvad Collaitz har skrevet. Jeg har selv været hos Erik et par gange; med bla.a. baytrilbehandling og et par hanrotter der skulle kastrares. Priserne er yderst rimelige.
Med venlig hilsen
Kurt Jensen

Dimmu
Senior Rottemedlem
Indlæg: 527
Tilmeldt: fre okt 24, 2003 11:18 pm
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlæg af Dimmu » tirs okt 28, 2003 7:52 pm

I'll give him a call!

Tak for det ;)

Gæst

Indlæg af Gæst » søn dec 28, 2003 9:02 pm

Jeg kan også 100% tilslutte mig,
hvad der her er blevet sagt om Erik :)

Har sågar oplevet,at han aflivede en af mine
1 døgn gamle hvalpe uden beregning :shock:
-Han brugte ikke engang mindre tid på denne aflivning,
end jeg kan forestille mig,at han ville bruge på en hvilken som helst anden aflivning...

Jeg var skam helt villig til at betale for aflivningen,men da vi kom til at jeg ville betale,
sagde han bare at det skulle jeg ikke spekulere over.
-Han gjorde det for en lille hvalp,som moren ikke ville have!!
-Jeg havde desværre ikke tid til at flaske den op :oops:

Thumbs up til Erik :wink:

Brugeravatar
spritt
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 162
Tilmeldt: tors okt 28, 2004 8:39 am
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Billig og god

Indlæg af spritt » søn dec 05, 2004 5:54 pm

Jeg bruger også Erik og er ekstremt tilfreds.
Det er et stort plus at rigtig mange rotteejere kommer hos ham, så han "uddannes" løbende og er vant til rotter. Jeg løber ofte på andre rotteejere når jeg er forbi, det siger lidt om hvor mange der kommer der.

Han er sød og respektfuld, behandler både mig og rotterne rigtig godt og forklarer detaljeret og involverende.
Og prøver at holde styr på deres navne! Meget sympatisk træk.

OG han er meget meget rimlig med priser. Han lader os købe medicin i små mængder så man ikke skal betale 200 kr for en hel flaske whatever, men måske kun 30 kr for den dose man skal bruge.
Han tager ikke fuld pris for flere rotter.

Og han lader ofte en aflivning klemme sig akut ind selvom han er booket op, hvis dyret lider. Men fraråder aflivning hvis han på nogen måde mener der er en chance, det er et sympatisk træk!

Når han så afliver, bedøver han inden han giver den sprøjte der afliver. For at det skal være så utraumatisk som muligt.

Han lytter til inputs man kommer med fra nettet eller andre kilder, men checker det selv efter. Det er rart at han ikke snobber én af og "ved bedst", men samtidig sikrer stor faglighed og ansvar.

Han bestiller gerne nye typer medicin hjem, som han ellers ikke har afprøvet, hvis man mener der en chance for at de virker. Og er god til at finde det til laveste pris.

Well, jeg har kun stor ros til Erik, han er klart en rigtig god dyrlæge til lige netop rotter.

Spritt :)

Gæst

Indlæg af Gæst » ons jan 19, 2005 1:34 pm

jeg kan kun være enig med jer andre :D jeg har været hos ham to gange for at få medicin til et par hostende rotter og ihhh hvor er han rar!

tanjasen
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 82
Tilmeldt: man feb 28, 2005 7:02 pm
Geografisk sted: Lyngby/bagsvæer (gladsaxe)

Indlæg af tanjasen » tirs maj 17, 2005 7:12 pm

så han er den dyrlæge man skal gå til vist det er??


for min d-læge ved ikke så meget om rotter nemligt,,,
tanja carlsen
Rotter er et dejligt kæledyr,
og kan ikke leve uden...

Gæst

Indlæg af Gæst » tirs maj 17, 2005 7:16 pm

Tanjasen :
Jeg vil i hvert tilfælde anbafale ham varmt :wink:

jela
Rotternes Herre
Indlæg: 1703
Tilmeldt: lør apr 24, 2004 11:16 pm
Geografisk sted: slangerup

Indlæg af jela » tirs okt 18, 2005 3:44 pm

jeg tilslutter mig absolut koret af meget tilfredse kunder :P jeg har lige været hos ham og det var en suveræn oplevelse efter alt det jeg har prøvet,så for efterdags tager jeg gerne ind til nørrebro når mine dyr behøver hjælp :P han er simpelt hen suveræn :P
hilsen pia

Brugeravatar
Twinkletwirl
DTF Forum Medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 9:11 pm
Geografisk sted: KBH S

Indlæg af Twinkletwirl » lør jan 13, 2007 9:41 pm

Ville bare lige tilslutte mig de andre, har kun været der en gang men ingen tvivl om hvor vi kommer fremover. Da min ene baby Rasputin blev aflivet ved min tidligere dyrelæge fortalte hun mig overhovedet ikke hvad hun gjorde og hvad der skete. udover hun selvfølgelig sagde hun aflivede ham, men vidste ikke noget om at han ikke døde da han blev slap men heller ikke lukkede øjnene når det så skete da det var min første baby der døde, og så tog hun op til 500 kr for behandling af skab, sidst skulle Stalin til Erik fordi han havde betændelse i foden, jeg fik en rigtig god behandling(altså dvs Stalin gjorde) og medicin og både ham og hans assistent var så søde mod Stalin(min tidligere dyrelæge var sød overfor mig, men ret..ligeglad med dyrene..??!??) og det kostede mig 275, så har intet andet end ros tilovers for dem, og har også hørt at de fleste rotteejere i hovedstadsområdet kommer netop der, også fordi han får så mange rottebesøg at han efterhånden jo må vide en del som tidligere nævnt :)
Rotter på loftet?

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » ons feb 28, 2007 2:14 pm

Ud fra det, jeg her læser om Erik og hans foretagende, beroliger det mig særdeles, for jeg har en tid inde hos ham her fredag klokken 9.20. :)
Glæder mig da også til at møde ham i alle snakker så meget om, især fordi i siger han også rigtig godt kan lide rotter og TRO MIG - det er der IKKE mange dyrlæger der kan selvom de måske ligner at de kan....
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » ons feb 28, 2007 2:17 pm

HJÆLP HJÆLP HJÆLP - når jeg går på krak.dk og indtaster 'blågårdsvej 25' så kommer der kun 1 frem og den er beliggende i greve????? :(
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » ons feb 28, 2007 2:22 pm

hedder det blågårdsgade?
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Besvar